Turvallisemmat nettiostokset Dustinilla

Parannamme takuutamme. Jos Dustinilta ostettu tuote on viallinen, ja ilmoitat sitä 14 päivän sisällä laskun päivämäärästä, vaihdamme tuotteesi uuteen. Sen lisäksi sinulla on 60 päivän palautusoikeus, edellyttäen että pakkaus on avaamaton.*

Me Dustinilla myymme ainoastaan laatutuotteita. Teemme töitä sen eteen, että asiakkaiden ei tarvitsisi reklamoida meiltä ostamiaan tuotteita. Valitettavasti aivan aina asiat eivät kuitenkaan toimi tarkoituksenmukaisesti ja tällölin asiakkaat ottavat yhteyttä asiakaspalveluumme. Kaiken kaikkiaan tätä tapahtuu 1,6% myymistämme tuotteista.

Asiantunteva vianmääritys

IT-varusteiden ostaminen ei ole sama asia kuin uuden paidan osto. Jos paidassa on reikä, se on helppo huomatta. Teknisten tuotteiden kohdalla ei ole niin helppoa tietää, missä vika on. Usein tuote itsessään ei ole viallinen, vaan ongelma löytyy ohjelmistosta tai tehdyistä toimista. Jotkut tuotteet toimivat myös huonosti yhdessä. Aivan kuten auton tai jääkaapin korjaamiseen tarvitaan asiantunteva, koulutettu henkilö, myös IT-tuotteiden vianmääritykseen tarvitaan asiantuntija arvioimaan, täytyykö tuote korjata vai vaihtaa.

Suora yhteys valmistajiin

Jos otat yhteyttä Dustinin asiakaspalveluun asiasi koskien meiltä ostamaasi tuotetta, tavoitteenamme on saada asiasi hoidettua mahdollisimman ripeästi. Siksi olemme poistaneet turhat välikädet ja annamme sinun asioida suoraan valmistajan tuen kanssa. Dustinin asiakaspalvelijat eivät voi olla kaikkien 180 000 myydyn tuotteen asiantuntijoita. Asia on helpompi saada hoidetuksi, kun pääset hoitamaan sitä koulutetun henkilön kanssa. Näin virheet, jotka johtuvat oheislaitteista tai käyttäjän toimista voidaan sulkea pois, etkä myöskän joudu tarpeettomasti lähettämään tuotettasi huoltoon.

Alan käytäntö

Valmistajan tuen käyttäminen jälleenmyyjän tuen sijaan on vakiintunut käytäntö IT-alalla, ja johtuu tuotteiden monimutkaisesta teknologiasta. Se ei eroa siitä, että autosi jälleenmyyjä osoittaa sinulle valtuutetun huollon, jossa voit hoitaa autoosi liittyvät ongelmat. Eri valmistajilla on erilaiset takuuehdot, palvelut ja tuki. Voidakseen tarjota asiakkailleen parhaat mahdolliset ehdot, Dustin työskentelee yhdessä valmistajien kanssa ja hyväksyy vain markkinoiden parhaat tuotteet.

Ylimääräiset takuut ja kaiken kattava vakuutus

Dustinin turvallisten nettiostosten takuun ja valmistajien palveluihin ja tukeen liittyvän takuun lisäksi voit ostaa erilaisia lisäpaketteja valmistajilta. Nämä ovat sovellettavissa palvelutason ja takuuajan erityistarpeisiisi. Dustin tarjoaa myös jopa kolmen vuoden täysvakuutuksen, joka kattaa meiltä ostamasi tuotteet. Vakuutus kattaa varusteiden yhtäkkiset ja odottamattomat vahingot kuten esim. tulipalon ja varkauden. Tuotteesi korjataan tai korvataan uudella, omavastuulla.  

* Ei koske tilaustuotteita.



Kuluttaja-asiamies on täällä sinua varten

Jos Dustinin asiakaspalvelu ei käsitellyt reklamaatioasiaasi toivomallasi tavalla, ota yhteys kuluttaja-asiamieheemme. Kuluttaja-asiamies on tukenasi tilanteissa joissa asiasi on mielestäsi käsitelty väärin tai jokin asia ei toimi kuten odotit.

Kuluttaja-asiamies työskentelee myös parantaakseen meidän rutiineitamme, ja ottaa siksi mielellään vastaan myös erilaisia näkökulmia toiminnastamme.

Stefan Langheden - Kuluttaja-asiamies
030 62 38 501
Dustin Finland
Niittyrinne 7, 02270 Espoo


    • Huolto: Valtuutettu tekniikko suorittaa lähetetyn tuotteen tarkistuksen ja/tai huollon, tai hoitaa tuotteen huollon paikan päällä asiakkaan luona.
    • Tuki: Apua netin, sähköpostin tai puhelimen kautta, esimerkiksi kuinka tuote kytketkään tai kuinka etsiä vikaa tuotteesta, jos se ei toimi.
    • DOA: eli "Dead on Arrival" tarkoittaa, että tuote on käyttökelvoton saapumishetkellä. Valmistajien toimet tällaisessa tilanteessa vaihtelevat, mutta Dustinin tavoite on saada tuote vaihdettua 14 päivän sisällä, ja siksi annamme kaikille tuotteille jo tämän takuun!
    • Takuu: Vapaaehtoinen sitoumus, joka useimmiten annetaan valmistajan toimesta. Koskee useimmiten valmistusvirheitä tai virheitä, jotka tulevat esiin tietyn ajan sisällä.
    • Reklamaatio: Asiakas ilmoittaa myyjälle, että ostetussa tuotteessa on jonkinlainen ongelma.
    • Dustin home soveltaa 60 päivän avokauppasopimusta kaikkiin tuotteisiin, joiden pakkaus on rikkoutumaton.
    • Dustin home maksaa rahdin, jos tuotetta ei toimiteta 3 päivässä (koskee koko maata ja vain varastosta löytyviä tuotteita).
    • Jos sait tuotteen, joka oli viallinen toimitushetkellä, vaihtaa Dustin sen uuteen, jos teet ilmoituksen 14 päivän sisällä. Tämä koskee kaikkia tuotteita riippumatta valmistajasta, ja tehdään valtuutetun teknikon vikatarkastuksen jälkeen. (IT-ala noudattaa yleisiä huolto- ja takuusääntöjä. Yleisehto on korjaus alkaen ensimmäisestä päivästä).