Myyntiehdot kuluttaja-asiakkaille

Voimassa 5 joulukuu 2022 alkaen.

Kuluttajan ostaessa tuotteita tai palveluita Dustin Finland Oy:ltä kauppaan sovelletaan kuluttajansuojalakia (38/1978).

1. Soveltaminen

Näitä Dustin Homen yleisiä myyntiehtoja kuluttaja-asiakkaille sovelletaan edellä mainitusta päivämäärästä alkaen yksityishenkilöiden tekemiin ostoihin Dustin Home -palvelussa. Ehdot korvaavat aikaisemmat Dustin Homen yleiset myyntiehdot kuluttaja-asiakkaille. Muutettuja ehtoja ei kuitenkaan sovelleta jo tehtyihin kauppasopimuksiin. Elinkeinoharjoittajien kanssa tehtäviin kauppasopimuksiin sovelletaan Dustin Oy Yleiset Myyntiehdot -ehtoja.

2. Tuotetiedot

Dustin Homen tavanomaiseen tuotevalikoimaan kuuluvat sen verkkosivustolla mainitut tuotteet. Mikäli Dustin Homen verkkosivustolla esitetyt ehdot, tuotetiedot tai hinnat eroavat muissa julkaisuissa esitetyistä tiedoista, pätevät verkkosivuston tiedot lain sallimassa laajuudessa.

Dustin Homen verkkosivustolla kullekin tuotteelle on oma sivunsa, jossa on yleistä tietoa tuotteesta, kuten sen ominaisuuksista sekä toimivuudesta. Lisätietoja löytyy tuotteen käyttöohjeista tai vaihtoehtoisesti kyseisen tuotteen valmistajalta.

3. Hinnat ja kuljetus

Voimassa olevat tuotteiden hinnat ovat nähtävillä Dustin Homen reaaliajassa päivitettävällä verkkosivustolla. Hinnat ilmoitetaan euroissa ja niihin sisältyy arvonlisävero.

Dustin Homella on oikeus muuttaa hintoja ilman ennakkoilmoitusta. Dustin Homen ja asiakkaan välillä noudatetaan sovittuja hintoja, ellei erikseen sovita.

Kaikkiin toimituksiin lisätään toimituskulut. Toimituskulut lasketaan tilauksen yhteydessä, jolloin käytettävissä olevat toimitusvaihtoehdot hintoineen ovat nähtävillä.

Lisätietoja toimituskuluista löydät täältä.

4. Maksuehdot

Asiakas on tietoinen siitä ja hyväksyy sen, että osto Dustin Homen verkkosivuilta merkitsee maksuvelvollisuutta.

Maksu voidaan suorittaa korttimaksulla tai verkkopankin kautta. Asiakas voi myös valita laskun tai erämaksun. Klarna Bank AB (publ) hallinnoi kaikkia maksuja paitsi verkkopankkimaksuja, ja vastaa lisäksi luottoluokituksista, ilmoituksista sekä maksusuoritusten vastaanottamisesta paitsi silloin kun asiakas maksaa verkkopankin kautta. Jos asiakas valitsee maksutavaksi laskun/erämaksun, Klarna saattaa suorittaa luottotarkistuksen. Huomaa, että saatava siirtyy näissä tapauksissa Klarna Bank AB (publ):lle ja maksuvelvoitteesta vapauttava maksusuoritus voidaan suorittaa vain Klarna Bank AB (publ):n laskussa ilmoitetulle tilille

Viivästyneistä maksuista peritään muistutusmaksu sekä viivästyskorko Klarna Bank AB (publ):n lasku- ja osamaksuehtojen mukaisesti.

Lisätietoja maksuehdoistamme löydät täältä.

5. Tilaus ja tilausvahvistus

Asiakkaan lisättyä haluamansa tuotteet ostoskoriin, hän voi jatkaa tilausvaiheeseen. Tilausta tehdessä voi muun muassa valita toimitustavan ja maksutavan. Tilauksen viimeistelyvaiheessa asiakas näkee yhteenvedon tilauksestaan ja tilauksen kokonaishinnan, mukaan lukien toimituskulut.

Valitakseen maksutavan, asiakkaan on klikattava "Siirry kassalle", minkä jälkeen asiakas voi vahvistaa ostoksensa napsauttamalla "Maksa tilaus". Jos asiakas päättää maksaa tilauksen kortilla, asiakasta pyydetään täyttämään korttitietonsa suoraan tilaussivulle ja vahvistamaan tilauksensa klikkaamalla " Maksa tilaus".

Maksutavasta riippumatta asiakas on tehnyt sitovan tilauksen (tarjouksen), kun hän on klikannut "Maksa tilaus" -painiketta.

Vastaanottovahvistuksen jälkeen Dustin Home tarkistaa tuotteiden saatavuuden Dustin Homen varastossa. Tuotteiden ollessa saatavilla, tilaus lähetetään Dustin Homen varastosta, jolloin asiakas saa sähköpostitse ”Tilauksesi on hyväksytty” -tilausvahvistuksen. Sitova sopimus syntyy, kun asiakas vastaanottaa edellä mainitun tilausvahvistuksen. Tilausvahvistus katsotaan asiakkaan tilauksen (tarjouksen) sitovaksi hyväksymiseksi, jolloin Dustin Home tulee velvolliseksi toimittamaan tilauksen sisältämät tuotteet.

Tekemällä ostoksen Dustin Homessa, asiakas hyväksyy nämä yleiset myyntiehdot. Hyväksymällä ehdot asiakas sitoutuu noudattamaan niitä kokonaisuudessaan sekä vahvistaa, että asiakas on lukenut Dustin Homen alla viitatun tietosuojakäytännön.

Dustin Home ei myy tuotteita oikeustoimikelvottomille eikä alle 18-vuotiaille.

6. Muutokset

Asiakkaalla on oikeus muuttaa tilausta maksutta, kunnes paketti lähetetään Dustin Homelta eli tilausvahvistuksen vastaanottamiseen asti. Asiakas voi muuttaa tilausta soittamalla asiakaspalvelumme numeroon 030-623 85 01 tai lähettämällä sähköpostin osoitteeseen [email protected]. Tilauksen lähettämisen jälkeen tilausta ei voi enää muuttaa. On huomattava, että asiakkaan maksaessa tilauksen etukäteismaksulla, tilausta ei voi muuttaa maksun jälkeen.

Asiakas voi peruuttaa koko tilauksensa maksutta, kunnes tilaus on lähetetty Dustin Homen varastosta. Peruutuksesta on ilmoitettava Dustin Homelle sähköpostitse osoitteeseen [email protected]. Asiakas on huomioinut, että peruutus ei toteudu ennen kuin Dustin Home on vahvistanut, että peruutus on tapahtunut. Jos Dustin Home on jo lähettänyt tilauksen, Dustin Home pidättää oikeuden veloittaa asiakasta noutamattomien pakettien kustannuksista (tällä hetkellä EUR 30 sisältäen arvonlisäveron) ja muista kustannuksista, joita Dustin Homelle on aiheutunut peruutuksesta. Tämän kohdan peruutusoikeus ei rajoita tai korvaa kohdassa 8 kuvattua lakisääteistä peruuttamisoikeutta.

7. Toimitus

Jos varastossa olevan tuotteen tilaus on vastaanotettu ennen klo. 15.00 arkipäivänä, tilaus lähetetään yleensä samana päivänä.

Dustin Homen verkkokaupassa mainittu 2–3 päivän arvioitu toimitusaika tarkoittaa, että Dustin Home pyrkii lähettämään tuotteen kolmen päivän kuluessa tilauksesta. Jos tuotteen saatavuustiedoissa lukee ”tilaustuote”, tuotteen toimitusaika voi olla mainittua pidempi. Jos toimitus on myöhässä, Dustin Home lähettää asiakkaalle tästä viestin asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Samalla Dustin Home ilmoittaa uuden toimitusajan. Mikäli asiakas ei hyväksy ehdotettua uutta toimitusaikaa, hänellä on oikeus peruuttaa tilaus maksutta ottamalla yhteyttä Dustinin Homen asiakaspalveluun, numeroon 030-623 85 01.

Jos lähetys painaa alle 20 kg, tilaus toimitetaan lähimpään toimipisteeseen. Lähetykset, jotka painavat 20–30 kg toimitetaan Postiin tai kuljetusliikkeelle. Kuormalavat ja yli 35 kg painavat lähetykset toimitetaan raskaan rahdin terminaaliin. Huomautamme, että toimitus kotiin ei kuulu Posti-paketin hintaan.

On tärkeää huomata, että tuotetta ei voi noutaa suoraan Dustin Homelta. Dustin Home ei yleisesti suorita osatoimituksia, mutta Dustin Home pidättää oikeuden tarvittaessa suorittaa toimitukset osissa (esimerkiksi jos jokin tilatuista tuotteista on loppu jälleenmyyjän varastosta). Jos asiakas asuu taajama-alueen ulkopuolella, tuotteita ei voi tilata kotiin toimitettavana postipakettina.

Mikäli paketti täytyy käydä noutamassa Postin toimipisteeltä, asiakkaalle lähetetään ilmoitus noutopaikasta ja -ajasta. Dustin Homella on (vaaran)vastuu lähetyksen luovutushetkeen asti.

Dustin Home toimittaa tuotteita ainoastaan Suomeen (pois lukien Ahvenanmaa). Dustin Home voi kieltäytyä toimittamasta ja olla hyväksymättä tilausta tiettyihin maantieteellisiin kohteisiin, jos Dustin Home katsoo tämän tarpeelliseksi esimerkiksi kyseisiin kohteisiin liittyvän erityssääntelyn vuoksi.

Dustin Home pidättää oikeuden veloittaa maksu noutamatta jääneistä paketeista, mikä on tällä hetkellä 30 euroa (sis. alv). Maksu on tarkoitettu kattamaan Dustin Homelle aiheutuneita kuljetus- ja hallinnollisia kustannuksia. On tärkeää huomata, että asiakkaan käyttäessä sopimuksenmukaista peruuttamisoikeuttaan, tuote on palautettava Dustin Homelle näiden yleisten ehtojen mukaisesti.

Lisätietoa toimitusehdoistamme löydät täältä

8. Peruuttamissoikeus

Kun asiakas ostaa etämyyntinä tuotteita Dustin Homelta, asiakkaalla on kuluttajana kuluttajansuojalain (38/1978) mukaan oikeus peruuttaa etämyyntisopimus. Peruuttaminen tapahtuu ilmoittamalla Dustin Homelle peruutuksesta viimeistään 14 päivän kuluttua palvelusopimuksen tai sähköisesti toimitettavaa digitaalista sisältöä koskevan sopimuksen tekemisestä, kauppasopimuksessa tuotteen tai viimeisen tuote-erän vastaanottamisesta taikka, jos kyse on tavaroiden säännöllisestä toimittamisesta, ensimmäisen tuote-erän vastaanottamisesta.

Asiakkaalla on oikeus tarkastaa tuote siinä laajuudessa kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi. Asiakas voi kuitenkin joutua korvaamaan Dustin Homelle tuotteen arvon alentumisen, jos sitä on käytetty tai käsitelty enemmän kuin olisi ollut tarpeen tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi. Arvonalennus voi olla jopa tuotteen kauppahinnan suuruinen.

Asiakkaalla ei ole edellä mainittua peruuttamisoikeutta, jos osto koskee sinetöitynä toimitettua ääni- tai kuvatallennetta taikka tietokoneohjelmaa eikä sinetti ole enää ehjä. Sinetti tässä yhteydessä kattaa myös teknistä lukitsemista (esimerkiksi sarjanumero). Peruuttamisoikeutta ei myöskään sovelleta ohjelmistoon tai muuhun digitaaliseen sisältöön, jos ohjelmisto tai sisältö on jo ladattu tai digitaalisen sisällön toimittaminen sähköisesti on aloitettu ja asiakas on antanut tälle suostumuksensa sekä ymmärtänyt sen, että ohjelmiston tai muun sisällön lataaminen ja toimittamisen aloittaminen johtaa peruuttamisoikeuden menettämiseen.

Peruuttamisoikeuden hyödyntämiseksi asiakkaan on otettava yhteyttä Dustin Homeen, ensisijaisesti Dustin Homen verkkosivustolla olevan tilini/tilaushistoria -toiminnon kautta. Siellä asiakas voi luoda peruuttamista koskevan pyynnön saadakseen palautusnumeron. Tämä helpottaa palautettavan tuotteen tunnistamista ja palautusasian hallinnointia. Asiakas voi myös peruuttaa kaupan Dustin Homen peruuttamisilmoituksella. Se löytyy osoitteesta: www.dustin.fi/service/palautustiedot.

Kun asiakas käyttää peruuttamisoikeuttaan, hänen on palautettava vastaanottamansa tuote 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä Dustin Homelle. Asiakas vastaa tällöin palautuksesta aiheutuvista kustannuksista.

Dustin Home palauttaa asiakkaalle tuotteesta maksetut suoritukset, mukaan lukien alkuperäiset kuljetuskustannukset, 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta edellyttäen, että Dustin Home on saanut tuotteen takaisin tai asiakas on toimittanut kuitin tuotteen lähettämisestä takaisin. Dustin Home voi palauttaa suoritukset myös muulla kuin asiakkaan käyttämällä maksutavalla. Jos asiakas on valinnut edullisemman tavanomaisen toimitustavan sijaan kalliimman vaihtoehdon, on Dustinilla oikeus olla hyvittämättä asiakkaalle kalliimman ja edullisemman toimitustavan hintojen välistä erotusta.

9. Avokauppa

Kun on kyse Dustin Homen tavanomaiseen tuotevalikoimaan kuuluvista tuotteista, asiakas saa palauttaa tuotteen 60 päivän kuluessa laskun päiväyksestä. Voidakseen vedota avokauppaan, tuote ei saa olla avattu, käytetty tai tuhoutunut. Avokauppamahdollisuutta hyödyntäessään asiakas vastaa palautuskustannuksista.

10. Virheilmoitus

Asiakkaan on tuotteita vastaanottaessaan tutkittava ne huolellisesti sen varmistamiseksi, että ne ovat virheettömiä, ne toimivat kuten niiden pitää ja niillä on kyseisille tuotteille tyypilliset ominaisuudet.

Jos asiakas haluaa vedota tilatun tuotteen virheellisyyteen, hänen on ilmoitettava virheestä Dustin Homelle kohtuullisessa ajassa virheen havaitsemisesta tai kun hänen olisi pitänyt se havaita.

Virheilmoitus tehdään Dustin Homelle verkkosivustolla olevan tilini/tilaushistoria -toiminnon kautta. Siellä asiakkaan on luotava palauttamista koskeva pyyntö palautusnumeron saamiseksi. Palautusnumeron tarkoituksena on helpottaa palautettavan tuotteen tunnistamista ja palautusasian hallinnointia. On tärkeää huomata, että palautusnumeron saaminen ei tarkoita, että Dustin Home olisi hyväksynyt virheilmoituksen. Virheilmoituksen tekemisen jälkeen asiakkaan on palautettava tuote Dustin Homelle. Palautusnumero on voimassa 14 päivää, minkä ajan kuluessa tuote on toimitettava Dustin Homelle.

Kun tuote on palautettu ja virheilmoitus on hyväksytty, Dustin Home oikaisee virheen asiakkaalle kuluttajasuojalain (38/1978) säännösten mukaisesti. Oikaisu tapahtuu korjaamalla tuotteen virhe, toimittamalla virheetön tuote tai palauttamalla asiakkaalle tuotteesta maksettu hinta (sisältäen mahdolliset lisäkustannukset). Hinnan palautus tehdään niin pian kuin mahdollista, mutta viimeistään 14 päivää sen jälkeen, kun Dustin Home on vastaanottanut tuotteen asiakkaalta ja todennut, että asiakkaalla on oikeus virheen oikaisuun.

Dustin Home tarkistaa tai testaa palautetut tuotteet vertaamalla niitä asiakkaan toimittamaan kuvaukseen virheestä. Siksi virhe kannattaa kuvailla mahdollisimman yksityiskohtaisesti. Jos Dustin Home toteaa, ettei virhe kuulu Dustin Homen korvausvastuulle (esimerkiksi ulkoisista vaikutuksista johtuen) asiakkaalta peritään maksu aiheettomasta tutkimisesta sekä kuljetuksesta Dustin Homen palautuskustannusten kattamiseksi.

11. Palautukset

Palautettavat tuotteet (peruuttamisoikeuden hyödyntämisen, virheilmoituksen tekemisen tai avokaupan yhteydessä) täytyy lähettää niiden alkuperäispakkauksessa tai muussa tuotteelle soveltuvassa pakkauksessa. Lisäksi tavaroiden täytyy olla huolellisesti pakattuja käyttäen Postin hyväksymää ulkopakkausmateriaalia (esimerkiksi ruskeaa aaltopahvia). Kuormalavan päällä toimitetut tuotteet (LCD-TV, Plasma-TV ja vastaavat) täytyy palautettaessa kuormata lavalle kuljetusvahinkojen välttämiseksi. Asiakas vastaa mahdollisista huolimattomasta pakkaamisesta johtuvista kuljetusvahingoista.

Kun kyse on peruuttamisoikeuden käyttämisestä, avokaupasta sekä virheilmoituksen tekemisestä, asiakas maksaa palautuskustannukset ja asiakkaalla on vaaranvastuu tuotteesta siihen asti, kunnes se on saapunut perille Dustin Homelle. Silloin, kun tuote palautetaan Dustin Homelle tämän toimittaman osoitelipukkeen avulla (sellaisen saa, kun avokauppaan, peruuttamisoikeuteen tai reklamaatioon liittyen ottaa yhteyttä Dustin Homeen), kantaa Dustin Home vaaranvastuun tuotteesta siitä alkaen, kun se on luovutettu postin kuljetettavaksi. Dustin Homella on oikeus hinnanalennukseen palautettavista maksuista, mikäli asiakas yllä olevan mukaisesti on vastuussa palautuskustannuksista. Jos virheilmoitus hyväksytään, kuljetuskustannukset korvataan asiakkaalle.

Lisätietoja palautuksista löydät täältä.

12. Kuljetusvahingot

Asiakkaan on tärkeää varmistaa, että saapunut paketti on vastaanottohetkellä vahingoittumaton. Jos paketti on vahingoittunut, asiakkaan on pyydettävä tuotteen toimittajaa kirjaamaan huomautus luovutettaessa havaitusta vauriosta tai vaihtoehtoisesti asiakkaan on kieltäydyttävä vastaanottamasta pakettia siinä olevan vaurion vuoksi. Mahdollisesta kuljetusvahingosta on välittömästi ilmoitettava Dustin Homen asiakaspalveluun soittamalla numeroon 030-623 85 01. Jos asiakas havaitsee vahingon vasta paketin avaamisen jälkeen, on vahingosta ilmoitettava välittömästi Dustin Home edellä mainitulla tavalla.

13. Takuu

Takuuajan pituus vaihtelee tuotteen mukaan. Takuuaika ilmoitetaan kunkin tuotteen tuotetiedoissa. Takuuasia käsitellään eri tavoin riippuen tuotteen lajista. Tietyissä tapauksissa takuuasian hoitaa tuotteen valmistaja tai sen valtuuttama huoltoliike. Toisissa tilanteissa takuuasian käsittelee Dustin Home itse. Jos asiakas on epävarma siitä, kuinka kyseisen tuotteen takuuasiat hoidetaan, Dustin Home antaa mielellään lisätietoja ennen tuotteen ostamista.

Valmistajan antaman takuun ohella Dustin Home ei anna muuta takuuta tuotteesta.

14. Vastuu virheestä, myöhästymisestä tai vahingosta

Dustin Homen vastuu virheestä, viivästymisestä tai vahingosta (sekä välittömästä että välillisestä vahingosta) rajoittuu näissä Myyntiehdoissa kuluttaja-asiakkaille sekä kuluttajansuojalaissa (38/1978) todettuun. Asiakkaalla voi olla myös muita oikeuksia tuotteen valmistajan loppuasiakkaalle myöntämän takuun myötä.

Jos kuluttajansuojalain pakottavista määräyksistä ei muuta johdu, Dustin Home ei missään olosuhteissa vastaa epäsuorista tai välillisistä vahingoista (kuten tuotannon menetyksestä tai saamatta jääneestä voitosta) tai muusta vahingosta, joka on aiheutunut tietokoneen tai tiedon käyttämisen mahdottomuudesta tai vaikeudesta, pois lukien tilanteissa, joissa käyttämisen mahdottomuus tai vaikeus johtuu puutteellisista käyttöohjeista; taikka tietojen häviämisestä tai menetetystä voitosta, joka liittyy Dustin Homen internet-sivuilla olevaan tietoon tai sitä kautta saatavissa oleviin tietokoneohjelmistoihin. Dustin Home ei myöskään ole vastuussa virheistä digitaalisessa sisällössä tai digitaalisissa palveluissa, jos asiakas ei kohtuullisissa määrin ole avustanut Dustin Homea vianmäärityksessä.

15. Tekninen tuki

Teknisen tuen ja käyttötuen osalta Dustin Homella on oikeus ohjata asiakas suoraan kyseisen tuotteen valmistajan puoleen ja myös soveltuvin osin kolmannen osapuolen maksulliseen tukeen. Kyseisen valmistajan/osapuolen puhelinnumero on Dustin Homen verkkosivustolla kohdassa ” Valmistajien tuki”. Huomaattehan, että valmistajan tarjoama tuki voi olla englanniksi ja että joissain tapauksissa tukea annetaan ainoastaan sähköpostitse tai verkkosivustoilla. Dustin Home ei pysty tarjoamaan tuotetukea.

16. Asiakastili

Dustin Homen verkkosivustolla olevien asiakastilien kirjautumistietoja (käyttäjätunnus ja salasana) käsitellään niin, etteivät tiedot paljastu henkilöille, joilla ei ole niihin luvallista pääsyä. Antamalla kirjautumistiedot jollekin toiselle henkilölle asiakas vahvistaa, että kyseisellä henkilöllä on oikeus tehdä tilauksia asiakkaan nimissä ja että asiakkaalla on velvollisuus maksaa nämä tilaukset. Jos asiakas epäilee, että jollakulla on luvaton pääsy asiakkaan kirjautumistietoihin, on asiakkaan ilmoitettava tästä välittömästi Dustin Homelle. Lisäksi asiakkaan on välittömästi muutettava tilinsä salasana.

Dustin Homen verkkosivustolla olevia asiakastilejäkoskevat ehdot on määritelty Dustin-tilin ehdoissa.

17. Henkilötiedot

Dustinin tietosuojakäytäntö sisältää tietoja siitä, kuinka käsittelemme henkilötietojasi.

18. Ohjelmistojen käyttöehdot

Kaikki ohjelmistot, jotka voi hankkia Dustin Homen verkkosivuston kautta, ovat kyseisen valmistajan tekijänoikeudella suojattuja teoksia. Ostaessaan ohjelmiston asiakas ei saa muuta oikeutta ohjelmistoon kuin mitä ohjelmiston mukana toimitettavissa tai ohjelmistoon sisältyvissä erityisehdoissa tai lisenssisopimuksessa on määritetty.

19. Immateriaalioikeudet

Dustin Home verkkosivuston sisällön omistaa Dustin Home tai sen lisenssinantajat. Mainittuja tietoja suojaavat kilpailu- sekä teollisoikeuksia koskevat lait. Tämä tarkoittaa muun muassa sitä, että tavaramerkkejä, toiminimiä, tuotenimiä, kuvia ja grafiikkaa, mallioikeuksia, sivujen asettelua tms. ei saa kopioida eikä käyttää muullakaan tavalla ilman Dustin Homen kirjallista suostumusta.

Aineistoa saa tulostaa ja muutoin kopioida omaan, yksityiseen, ei-kaupalliseen käyttöön. Ilman Dustin Homen etukäteen antamaa kirjallista lupaa ei aineistoa tai sen osaa saa kopioida, tallentaa tai jäljentää muulla tavoin, käsitellä, muuttaa, välittää, luovuttaa tai muutoin hyödyntää tai hyväksikäyttää.

20. Linkit kolmannen osapuolen nettisivuille

Vierailijat voivat poistua Dustin Homen verkkosivustolta siellä olevien linkkien kautta. Dustin Home ei valvo omalle verkkosivustolleen linkitettyjä verkkosivustoja eikä Dustin Home vastaa näistä sivustoista tai niillä olevien linkkien sisällöstä. Dustin Home tarjoaa näitä linkkejä vain helpottaakseen verkkosivustojen löytämistä. Se, että Dustin Home tarjoaa kyseistä linkkiä, ei tarkoita, että Dustin Home hyväksyisi verkkosivuston.

21. Muut ehdot

Dustin Home ei vastaa velvollisuutensa täyttämättä jättämisestä, jos se johtuu Dustin Homen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta olosuhteesta. Tällaisia ovat esimerkiksi sodat, sotaan verrattavissa olevat tapahtumat, mellakat ja muut levottomuudet, poikkeukselliset sääolosuhteet, häiriöt julkisissa yhteyksissä, vienti- tai tuontirajoitteet, muutokset lakeihin tai viranomaismääräyksiin tai niiden tulkintoihin, viranomaistoimenpiteet, lakot, työsulut, saarrot tai muut työtaistelutoimenpiteet, tulipalot, räjähdykset tai muut onnettomuudet

Dustin Home pidättää itsellään oikeuden muuttaa mitä tahansa tietoja, mukaan lukien rajoituksetta hintoja, teknisiä spesifikaatioita ja tuotetarjontaa ilmoittamatta siitä etukäteen. Tällaisia muutoksia ei sovelleta kuitenkaan jo sovittuihin kauppoihin.

Tiedot ja hinnat annetaan varauksin koskien paino- ja kirjoitusvirheitä, virheitä teknisissä tiedoissa, tavarantoimittajan hinnankorotuksia ja loppuunmyyntejä.

Dustin Homen verkkosivustolla olevat tiedot ovat käytettävyyttä, soveltuvuutta tai takuuta koskevia sitoumuksia vain siltä osin kuin tiedoissa nimenomaan näin mainitaan tai vain siltä osin kuin mitä kuluttajansuojalain (38/1978) sellaisissa määräyksissä säädetään, joista ei saa kuluttajan vahingoksi poiketa.

Jos toisin ei ole mainittu, tarjoukset ovat voimassa vain niin pitkään kuin tuotetta on varastossa. Dustin Home pidättää oikeuden muuttaa näitä Myyntiehtoja kuluttaja-asiakkaille koska tahansa.

22. Riitojen ratkaisu

Mikäli tuotteessa on virhe, asiakas on aina tervetullut ottamaan yhteyttä Dustin Homen asiakaspalveluun. Asiakaspalvelu on tavoitettavissa numerosta 030-623 85 01, verkkosivuilla olevan kautta tai ilmoituksella asiakastilin kautta. Lisätietoja siitä, miten asiakastilin kautta voi tehdä virheilmoituksen löytyy täältä.

Kuluttajariitalautakunnasta löytyy lisätietoja osoitteesta: www.kuluttajariita.fi/fi.

Luonnollista henkilöä vastaan nostettu kanne tutkitaan siinä käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä kyseisellä henkilöllä on kotipaikka tai tavallinen oleskelupaikka. Jos kuluttaja nostaa elinkeinonharjoittajaa vastaan kanteen kuluttajasuojalainsäädännön nojalla, myös kuluttajan kotipaikan tai tavallisen oleskelupaikan tuomioistuin voi tutkia kanteen.

Voit myös käyttää Euroopan komission riidanratkaisun verkkoportaalia: https://ec.europa.eu/consumers/odr.

23. Yhteystiedot

Dustin Finland Oy

Puolikkotie 8, 02230 Espoo

Dustin Home:n asiakaspalvelu puh. 030-623 85 01

Sähköposti: [email protected]

Y-tunnus: 0935141-3

ALV-tunnus: FI09351413